Tuesday, June 9, 2009

PAS vs PAS - 05

10)
Ini analisa saya (yg bodo-bodo belake kata geng Tganu)….
Mengapa arkitek UG desprate nak tangguh/tutup cerita UG sampai PRU13?

Isu UG ini amat menguntungkan Umno parti karut dari bersepai, tetapi amat-amat merugikan boneka umno @ geng Tganu yang kini taksub dengan perpaduan melayu!
Ini kerana konflik UG telah re-unite balik Umno yg hampir bersepai dan mereka telah mencapai tempoh bertenang. Dengan tiadanya ‘big event’ khususnya september 16 yg telah digagalkan oleh geng Tganu menyebabkan mereka kehilangan bargain power dengan majikan mereka umno, fasa petama kontrak mereka dengan Umno selesai!

Memandangkan agenda mereka telah terbongkar sepenuhnya, kedudukan mereka amat lemah walaupun menguasai pentadbiran Pas, oleh kerana mereka sudah jadi ‘open target’ kepada penembak tepat Pas dan PR, dan tiadanya keperluan kepada pengkhianatan mereka oleh Umno, maka mereka perlu direhatkan sementara hingga selepas PRU13 yg dijangka UBN akan runtuh sepenuhnya.

Mengapa PRU13? Arkitek UG faham untuk mengkhianat dan berunding dengan UBN mereka perlukan modal yg hanya boleh didapati pada PRU13, mereka juga amat sedar berada diluar PR sebagai Pas geng Tganu dan boneka umno mereka tidak mungkin menang pilihanraya seterusnya mempunyai bilangan kerusi yg mencukupi untuk berunding sebagai kontraktor penyelamat Umno.

Jadi, mereka harus kekal dalam PR dan dilihat amat istiqomah dalam usaha menjatuhkan umno, mereka kembali melaung kembali isu umno kafir sekular dan kukuhkan PR. Mereka juga amat berharap PK Manik Urai sebagai gula-gula kepada penyokong Pas dan PR untuk melupakan isu UG dan boneka umno.

SEKIRANYA Pas dan PR termakan gula-gula ini dan selepas PRU13 nanti Umno masih goyah atau ditumbangkan, akan menyebabkan kuasa tawar menawar geng Tganu ini akan meningkat sekurang-kurangnya ketahap merundingkan jawatan TPM dan sekurang-kurangnya 3 jawatan menteri penuh. Dengan Pas dikuasai mereka dan jawatan Mursyidul Am dianggap bukan lagi mewakili Pas geng Tganu, plan ini dijangka akan berjaya sepenuhnya.

Sebagaimana pendapat penyokong bawahan Pas, sepenuhnya hasil kebodohan dan kebongokan ahli perwakilan Pas memilih kepimpinan pembohong @ geng Tganu @ boneka Umno!.. Bravo!!

sam raspiut

No comments: