Monday, June 8, 2009

PAS vs PAS - 04

8)
Kesian sungguh saya akan nasib para pengikut yg pemimpin mereka dikata boneka..
Lebih menambah malang boneka itu boneka umno.. tiada siapa pun suka pemimpin yg dikasihi mereka boneka... tiada orang dewasa yg suka boneka kecuali anak-anak kecil yg suka boneka. Kesian mereka kerana terpaksa jadi anak-anak yg suka akan boneka.. kalau tidak suka boneka nanti tidak wala’.. orang yg tidak wala’ tarafnya pada pemimpin boneka mereka adalah sama seperti anak-anak tidak baliqh, anak-anak yg tidak baliqh suka tersangat akan boneka.. nampaknya sudah ditakdirkan mereka terpaksa suka dan kasih pada boneka seperti anak-anak yg suka akan boneka..

Saya hairan, tidakkah pemimpin boneka yg pengikut mereka terpaksa suka akan boneka kesian dan terharu pada pengikut boneka mereka yg terpaksa menghadapi dilema antara kasih pada boneka atau menjadi tidak wala’ kerana tidak kasih akan boneka, tetepi seandainya dia kasih pada boneka maka dia akan jadi anak-anak yg suka boneka, anak-anak yg suka boneka tidak lah layak untuk wala’ pada pemimpin, walaupun pada pemimpin boneka…

Oleh kerana orang yg suka akan boneka sama sifatnya dengan anak-anak yg suka boneka maka hujah mereka untuk membela pemimpin mereka yg boneka pun samalah dengan hujah-hujah anak-anak yg suka boneka.

9)
Terharu sungguh aku dgn mereka yg sokong boneka tetapi mengaku pejuang islam, mereka fasih memaki hamun demi perjuangan.

Dari segi rupa hebat-hebat semua, tak perlu ikut Khir Toyol yg terpaksa guna botox utk elokkan rupa. Malangnya akal mereka tersimpul dekat wala’ pada boneka, tak sempat sampai dekat wala’ pada parti dan agama.
Sekarang simpul akal mereka berkalih dekat Manik Urai, mereka agak bulih tutup botol@jebul UG dgn Manik Urai, mereka lupa orang sana haram main boneka.

Pejuang lain kuat usaha agama, mereka kuat usaha mendakwa merekalah pejuang agama. Pejuang agama tak kisah pemimpin mereka menang pilihanraya, mereka pentingkan orang yg menang pilihanraya sokong agama, sebab bila semua dah sokong agama Pas misti menang pilihanraya!

Pejuang-pejuang boneka ini risau, kalau orang menang pilihanraya pilih agama dimana tempatnya pemimpin boneka mereka kerana dalam agama takde ruang untuk boneka yg menderhaka jemaah dan agama.. rugilah pelaburan mereka..

sam raspiut

No comments: